torsdag 30 augusti 2012

Ajaj

Igår när jag hade hämtat Isa på dagis och vi hade kommit in och klätt av oss, så visar hon mig ett litet sår och säger Ajaj! Oj! säger jag och frågar om jag ska blåsa. De ska jag såklart! Sen frågar jag henne om hon vill ha ett plåster på sitt Ajaj, och de vill hon förstås :) Så jag går och hämtar ett till henne och ett till mig, bara för att visa att det inte är farligt. Kan säga att plåstret fick sitta kvar i max två minuter, och hela tiden skulle de bara "bott". Så nu kan jag konstatera att plåster är nått som man inte vill ha och farligt :)

5 kommentarer:

  1. Lilla söta handen på Hemmings gulligaste tjej

    SvaraRadera
  2. Det är likadant hemma hos oss! När vi var till läkaren med Vilja och dom tog blodprov då var inte själva sticket det farliga utan plåstret, hon grät varje gång hon tittade på det så vi fick ta bort det när det slutat blöda ;)

    Har Isa förresten fått ett brev där det står Viljas namn och adress längst upp i högra hörnet? ;)Vi fick ett brev med Isas namn idag, haha ;D (BVC)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är för fräna dom små :)
      Inte vad jag vet, jobbar inatt får kolla imorgon då jag kommer hem.
      Om de är från BVC så gissar jag att det är en tid för 18 månaders
      Kontrollen. Kan ringa Helena imorgon så får jag tiden då :)

      Radera
  3. Jo det är 18-månaders :) misstänker dock att hon råkade sätta fel papper i fel kuvert så då borde du ju fått Viljas tid ;)

    SvaraRadera
  4. Sötaste lillhanden, och vilket fint plåster. Vi ses snart! Kram!

    SvaraRadera