måndag 12 mars 2012

Isa 1 år 2012.03.11

2011.03.11 kl 02.30 bestämde vi oss för att åka till Sunderbyn. Jag hade så otroligt ont och 2-5 minuter mellan värkarna. Men de dröjde en stund då vi packade lite och jag prompt ville ta en dusch. När jag äntligen var klar, och Samme stod och trampade vid dörren, så styrde vi kosan mot sunderbyn. Omän jag hade så ont att jag ville sjunka genom stolen, bad jag Samme köra väldigt sakta och försiktigt på grund av vädret (snöstorm). När vi äntligen kom fram gick vi genom en lång korridor mot förlossningen. Väl där gjordes ett CKG sedan en gyn undersökning. Barnmorskan höll nästan på att tappa hakan och säger till mig: Oj, du är nio centimeter öppen, du måste klä dig och byta rum för här ska födas barn, inom kort! Tala om att alla nerver i kroppen gick igång! Detta var jag inte beredd på då jag trodde att vi bara skulle bli hemskickade. Dom tog hål på hinnorna och sedan var de bara och vänta in sista centimetern och köra. Lustgasen fick dom halvt "tvinga" mig prova. De jag minns under tiden är att jag tyckte de tog lång tid, jag ville ha lypsyl, de tog ont och var varmt samt att de gick personal in och ut genom dörren.

07.59 föddes våran underbara dotter.
3710g och 51 centimeter lång.

Grattis på 1 årsdagen älskling! ❤

7 kommentarer:

  1. Väldigt bra skrivet syster, men att tiden har gått så fort är helt otroligt ! <3

    SvaraRadera
  2. Viken härlig återblick Marie! Tänk vad fort året gått. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tiden går :D har hon vuxit i Adidas koftan nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gör ju de! Jo om man viker upp armarna så är den perfekt :)

      Radera
  4. Superkvinnan! :D 1 år har verkligen gått fort, nu har vi inte längre små bebisar utan nu har vi 1-åringar! :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt otroligt att dom redan är 1 år, våra stora tjejer! :)
      Precis, nu har vi inga bebisar längre, nu har vi barn 😃

      Radera