lördag 22 oktober 2011

Alvas första älgar!

Dagen började med att jag och Isa gjorde morgon kl 07.00. Vi började med att ta ett långt och mysigt bad. Sedan gick vi ner för att äta frukost. Skulle precis sätta mig ner och äta då telefonen ringer..

Samme - Mamma har skjutit två älgar!!
Jag - Va?! Gu vad kul!!
Samme - Jo, ko och kalv undan Alva, och nu är Alva bakom tjuren som for upp mot berget :)
Jag - Va, Gud vad kul, vad roligt, oj så bra mm..
Samme - Vi är bara bakom huset, ca 300 meter bara!
Jag - Är de sant?! Ska vi komma ner?? Vi kommer ner!!

Så vi sket i frukosten, klädde på oss och knatade ner i skogen :)

Tyvärr blev det ingenting av tjuren som Alva hade ståndskall på i cirka en halvtimma innan de bar iväg, men två stycken är ju inte fy skam!!

Alvas första älgar.. Grattis än en gång Pia, de gjorde du bra :)

2 kommentarer:

  1. Tack Marie! Det var ju Alvas förtjänst att älgarna kom till mig. Grattis Alva!!!

    SvaraRadera